Przekładnia DYNA-VT stosowana w ciągnikach Massey Ferguson to przekładnia bliźniacza konstrukcyjnie do przekładni VARIO koncernu AGCO.
Z tą jednak różnicą, że sposób sterowania został dostosowany specjalnie do ciągników Massey Ferguson wyposażonych w silniki AGCO POWER z Power Boost (dla pracy z WOM oraz w transporcie)
O zasadach działania przekładni Vario mogliście dowiedzieć się z naszego filmu pt: VARIO w ciągnikach Fendt.
Jeśli nie widzieliście to tutaj link >>>
Obecnie przekładnia Dyna-VT nie jest dostępna w ciągnikach sadowniczych Massey Ferguson serii np: 3700.
Charakterystyka przekładni Dyna-VT
Od 0,03 – 50 KM/H Eco
(minimalna prędkość 30 m/h)
Wybór pomiędzy dwoma zakresami prędkości optymalizuje
moment obrotowy dla różnych prac (tryb polowy i szosowy)
Monitor niskich obrotów silnika optymalizuje moc silnika pod różnymi obciążeniami
Sterowanie za pomocą pedału gazu, dźwigni lub trybu automatycznego
Rozdzielne układy hydrauliczne (przekładnia / hydraulika zewnętrzna)
Dwa tempomaty prędkości (SV1/SV2)
Układ Dynamic Tractor Managment (DTM) utrzymuje zdefiniowaną prędkość jazdy
automatycznie dopasowując prędkość obrotową silnika w zależności od panujących warunków
Funkcja „sprzęgła w hamulcu”
Turbosprzęgło
Prędkość obrotowa WOM niezależna od prędkości jazdy
Ciągniki Massey Ferguson wyposażone w przekładnię AGCO Dyna-VT posiadają system, który automatycznie dobiera obroty do obciążenia i warunków panujących na polu gwarantując zawsze najniższe spalanie przy zachowaniu maksymalnej wydajności.
Pozwala to operatorowi w 100 % skupić się na obsłudze maszyny towarzyszącej a nie kontrolowaniu parametrów pracy ciągnika. Najbardziej wymagający operatorzy nadal mogą wciąż sami dobierać niezależnie obroty silnika i prędkość jazdy, aby w pełni poczuć kontrolę nad ciągnikiem.
Przekładnie Dyna-VT, montowane w ciągnikach Massey Ferguson, są produkowane w fabryce Marktoberdorf na południu Niemiec
Oznaczenie przekładni DYNA-VT jako np. Massey Ferguson 260 stosowaną w ciągnikach MF serii należy rozumieć jako:
M – Marschall od nazwiska twórcy przekładni,
L – moc dzielona między mechaniczne i hydrauliczne przekazanie napędu,
260 – jako wielkość przekładni bezstopniowej.
źródło: masseyferguson.pl